הניוקי הוא מאכל איטלקי אשר נחשב לפסטה, למרות המרכיבים השונים: רוב הפסטות עשויות חיטה, בעוד שהבסיס של הניוקי הוא לרוב תפוחי אדמה. ניתן להכין ניוקי גם מסולת, קמח או גבינת ריקוטה. קיימים שפע מילויים כמה קלוריות יש בניוקי כגון גבינות למיניהן, תפוחי אדמה, בטטה, תרד, פטריות ואפילו דלעת. כיום באיטליה אף נהוג לצפות את הניוקי בפירורי לחם.

100 גרם של כמה קלוריות יש בניוקי מכילים כ- 160 קלוריות בממוצע.


מתכון – ניוקי עם קרם קוקוס ופטריות


מצרכים:

• 1 בצל סגול גדול
• 8 שיני שום
• 3 כפות שמן זית
• חבילת ניוקי לבחירתנו
• סלסלת פטריות פורטבלו/שמפניון/שתיהן
• 6 כפות יין לבן
• קורטוב אגוז מוסקט
• צרור בזיליקום טרי/שתי פיסות של בזיליקום קפוא
• 300 מ"ל גרם קוקוס
• מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם

אופן ההכנה:

• ראשית נחתוך את הבצל והשום קצוץ או גס לפי הטעם ונטגן אותם במחבת, עם שלוש כפות שמן זית על אש בינונית, עד שישחימו.
• לאחר מכן נוסיף את הפטריות ואת היין הלבן. נקפיץ אותם במשך שתי דקות כדי שיקבלו את הטעמים של היין ולאחר מכן, ננמיך את האש ונסגור את המחבת באמצעות מכסה. נערבב מידי פעם.
• בינתיים, נבשל את הניוקי לפי הוראות ההכנה או עם מים רותחים ומעט מלח על אש גבוהה – עד שהניוקי צף (כך אנו יודעים שהוא מוכן).
• כאשר אנו שמים לב כי הפטריות כבר מוכנות, נוסיף את קרם הקוקוס, הבזיליקום, מעט אגוז מוסקט ומלח ופלפל שחור גרוס. נערבב אותם יחד ונאפשר לטעמים להשתלב.
• כעת אנו יכולים לשלב בין הניוקי לבין הרוטב או להגיש את הרוטב מעל הניוקי בכל פעם.