להזמנות: 03-6485501
סל הקניות
סגירה
שם
כמות
מחיר
הבית שלך לחיים בריאים יותר
100% קניה בטוחה
שירות לקוחות 03-6485501
  • קנייה מאובטחת
  • החזר כספי מלא
  • אפשרות תשלום לשליח
  • משלוח מהיר
בחור מתאמן

האם כל ההתלהבות מה-BCAA מוצדקת או שמדובר באופנה חולפת?

שלושה מחקרים שונים, שלוש תוצאות שונות ומסקנה אחת ברורה. BCAA- יצאנו לחקור.

אם אתם מעוניינים להעלות מסה ולהגדיל את נפח השרירים שלכם, תוסף התזונה BCAA , הוא ככל הנראה הבשורה לה ייחלתם.

פשוט תוסיפו אותו לשיגרת התזונה שלכם לאחר אימון או בין הארוחות, והשרירים שלכם יגדלו בהתאם. זאת בכל אופן התאוריה. אבל מה עומד מאחוריה? האם התאוריה הזו מגובה על ידי מחקרים?

מסתבר שרובם דווקא טוענים שכן. אומנם לא מדובר בכמוסת פלאים כפי שניתן להבין מחלק מהפרסומים, אך המדע בהחלט עומד לצד ה BCAA.

מה זה בעצם BCAA ומהם סגולותיו?

BCAA, הן בעצם חומצות אמינו מסועפות אשר חיוניות לתהליך סנטוז החלבונים בגוף ולבניית שריר. בגוף האדם קיימות סה"כ 12 חומצות אמינו חיוניות כאשר ה BCAA מכיל 3 מתוכן- ל-לאוסין ל-איזו-לאוסין ו ל-ואלין, שהן חומצות אמינו בעלות מבנה מולקולרי ייחודי אשר קיים בשרירי השלד.

הטענה היא, שצריכה של BCAA, מזרזת באופן משמעותי את תהליך שיקום השרירים, בניית חיבורים חדשים בין רקמות השריר ומניעת כאבי ועייפות שרירים. אך מה יש למחקרים לומר בנידון?

BCAA

מסייע בהפחתה בכאבי שרירים לאחר אימון

במחקר אשר נערך באנגליה ונמשך בסך הכול 12 ימים, קבוצה של משתתפים נטלו 10 גרם של תוסף BCAA או לחילופין, תוסף דמה (פלסבו) פעמיים ביום- בבוקר ובערב, בנוסף, לאחר הצום של הלילה, המשתתפים נטלו תוספת של עוד 20 גרם תוסף BCAA- שעה אחת לפני אימון ועוד 20 גרם, מיד לאחר האימון.

כאבי השרירים של המשתתפים, הגיעו לשיאם יומיים לאחר האימון. אך עם זאת, רמת הכאב הייתה נמוכה משמעותית אצל המשתתפים אשר לקחו את תוסף ה BCAA לעומת קבוצת הביקורת. בנוסף, קבוצת ה BCAA הראתה זמן התאוששות מהיר הרבה יותר וגם נזק נמוך יותר לשרירים, מאשר קבוצת הביקורת.

מסייע בעלייה משמעותית בהורמונים בוני שריר

במחקר שנערך בצ'רלסון קולג' שבדרום קרוליינה, קבוצה של גברים פעילים באופן יחסי, קיבלה תוסף BCAA בתוספת של 2 גרם גלוטמין, או תוסף דמה, במשך שלושה שבועות, כאשר בשבוע הרביעי הם המשיכו ליטול אל התוסף ( או את הפלסבו) אך הוסיפו לכך פעילות של הרמת משקולות.

בנוסף לירידה בסממנים של נזק לשרירים, החוקרים גילו, כי היחס בין הטסטוסטרון (הורמון בונה שריר) לקורטיזול, היה גבוה משמעותית אצל הקבוצה אשר נטלה את תוסף ה BCAA לעומת קבוצת הביקורת.

מסייע בעלייה של 60% בנפח השרירים

באוניברסיטת לידס, חילקו ל-26 גברים, ללא כל רקע ספורטיבי, ארבע גרם של ל-לאוסין או תוסף דמה במשך 12 שבועות.

במהלך תקופת המחקר, היה על המשתתפים להתמיד בשיגרה של הרמת משקולות יומית, בנוסף לנטילת התוסף או תוסף הדמה.

בתום 12 השבועות, גילו החוקרים, כי המשתתפים אשר נטלו את תוסף התזונה, הצליחו להרים משקולות כבדות יותר ב- 30% מאשר קבוצת הביקורת.

בנוסף, מסת השריר אשר נוספה להם, הייתה גבוה בכ-60% יותר מאשר הקבוצה אשר נטלה את תוסף הדמה, זאת למרות ששתי הקבוצות השתתפו בתוכניות אימונים ותזונה, זהות לחלוטין.

לסיכום, נראה כי נטילה של BCAA כתוסף תזונה, אכן קשורה באופן חד משמעי להגברת היכולות אצל ספורטאים ולצמצום הנזקים הנגרמים לשרירים עקב מאמץ גבוה.

האם מדובר בתוסף פלא אשר יכול לגרום לשרירים שלנו לגדול ללא פעילות גופנית? כנראה שלא. אך נטילה יומית של BCAA כתוסף תזונה, לצד פעילות גופנית בונת שריר, בהחלט יכולה להוביל לשיפור תוצאות משמעותי ובזמן קצר.

 להזמנה ישירה של BCAA - לחצו כאן

תגיות:

תפריט הבריאות שלך

NUTRI-D SUPPLEMENTS

צעד אחד מפריד בין
הבריאות שבטבע והגוף שלך

לקניה ישירה >
X
הבית שלך לחיים בריאים יותר