11 עובדות מחכימות על קריאטין

  1. קריאטין הוא תוסף פופולארי ביותר בקרב מתאמנים ובודי בילדרים המעוניינים בשיפור ביצועים עוצמתי.

  2. קריאטין הוא חומר אשר קיים באופן טבעי בגוף. ייצור הקריאטין בגוף מתבצע בעיקר בכבד בכליות, והוא מועבר לשרירים דרך מערכת הדם.

  3. קיים מגוון של מזונות עשירים בקריאטין כמו דגים ובשר אדום.

  4. קריאטין אחראי על התגובה הכימית אשר משחררת אנרגיה לגוף. צריכת קריאטין כתוסף תזונה חיצוני מגבירה בגוף את מלאי הקריאטין פוספט, המספק כוח לשרירי הגוף. כתוצאה מכך – הביצועים משתפרים באופן שזכה לאישוש במחקרים קליניים.

  5. תוסף קריאטין הוא אחד התוספים הנחקרים ביותר בעולם. נכון להיום, פורסמו אודות הקריאטין למעלה מ – 500 מחקרים קליניים. המחקרים הוכיחו שהגברת רמות הקריאטין בשרירי השלד משפרת את יכולת ההסתגלות לאימוני כושר, משפרת ביצועים, ומגבירה צמיחת שריר.

  6. תוסף קריאטין איננו מהווה תחליף לתזונה נכונה. למקסום השפעת הקריאטין, יש לשלב אותו בתכנית אימונים קפדנית ובתזונה נכונה.

  7. תוסף קריאטין מיועד למתאמני משקולות ולמתאמנים בענפי ספורט אחרים בהם משולבות תנועות כוח חוזרות, כמו מאוצים.

  8. תוסף קריאטין תורם להתאוששות מהירה יותר לאחר אימונים.

  9. מינון מומלץ: בהנחה שאתם צורכים בכל יום לפחות גרם אחד קריאטין באמצעות מזון וגרם נוסף של קריאטין מחומצות אמינו, נותרו לכם כ 40% נוספים להשלמת צריכת הקריאטין המקסימלית, כלומר: כ – 3 גרמים ליום.

  10. עיתוי מומלץ: מומלץ לצרוך קריאטין לאחר אימון. אם תצרכו קריאטין לפני אימון, יש להקפיד על שתיית מים מרובה, מכיוון שקריאטין סופג לחות מהאוויר ועשוי לגרום לספיחת מים מהשרירים או מהרקמות אל תוך זרם הדם.

  11. בעבר היו מייצרים את הקריאטין בכדורים, אך כיום הקריאטין מגיע כמעט תמיד באבקה וזאת בשל החשיבות לספיגה מיידית ויעילה

למידע נוסף >>