זה בחינם, פתוח 24 שעות ולא צריך כמעט כלום כדי להתאמן. טרנד הסטריט וורקאאוט הגיע מכנופיות הפשע בהארלם אבל כבר מזמן כבש גם את שגרת האימונים של הילדים הטובים, בכל העולם וגם בישראל. מאמן הסטריט וורקאאוט ופריזנטור של מותג תוספי התזונה לספורטאים "נוטרידי" משתף אותנו בקצת מחכמת רחוב שלו על הסטריט וורקאאוט. ככה נראים מיליון דולר מבלי להיות יום אחד במכון. 

אין סיכוי שלא הבחנתם בזה בכל פארק שטיילתם בו או אפילו במתקנים בחוף הים – יותר ויותר נערים ונערות עושים סלטות וסיבובים שמשאירים אותך פעור פה בגני שעשועים, ברזלים או מתקני הספורט הציבורים. מסתבר שזה לא סתם שעשוע חסר תכלית, זו שיטת אימונים מסודרת ומרכבת, שיכולה להביא לכם תוצאות מעולות, אפילו יותר מכל שיטת אימונים אחרת. מסתבר שכמו הרבה טרנדים שהגיעו אלינו, גם הסטריט וורקאאוט הגיע אלינו מניו יורק "זה ספורט שפרץ בהארלם בסביבות שנת 2008" מספר דן רבי, מאמן ואושיית סטריט וורקאאוט מוכרת. "זה בעצם התחיל בשכונות הפשע של הארלם, כשהיה ניסיון קהילתי חינוכי לנווט עבריינים או בני נוער מרקע קשה שהסתובבו הרבה ברחובות להקדיש את הזמן לאימוני ספורט במקום למעשים שעלולים לדרדר אותם".

מי שהפך את הספורט לשיטה הוא אדם, או יותר נכון הר אדם שנקרא חניבעל פור קינג שבעזרת היוטיב, קצת כריזמה וקוביות מסותתות, החל להפיץ את הבשורה ברשת עד הספורט הפך למוכר בכל העולם והוא עכשיו כבר נחשב לספורט תחרותי עם תחרויות עולמיות נושאות פרסים. "גם אני כמו הרבה אחרים בתחום נפגשתי עם הספורט הזה בסירטונים  של חניבעל ביוטיוב לפני 9 שנים". מספר רבי "לא ידעתי הרבה על התחום אבל זה ישר תפס אותי. הלכתי לפארק, התחלתי להאמן, לאט לאט נוספו עוד סרטונים ועוד הדרכות ועוד אנשים שבאים להתאמן איתי בפארק ואני חייב להודות שדי התמכרתי. בשונה מחדר כושר ששם אתה מתאמן לבד עם האוזניות, בפארק יש לנו קבוצה של 20 חברה שאנחנו מתאמנים ביחד, כל אחד עוזר לשני להשתפר זה וויב טוב, שלא תמיד יש אותו במכון כושר אבל כן יש אותו ברחוב".


מה זה סטריט וורקאאוט בעצם?


"זה אימוני כושר, שבשונה מאימונים בחדר הכושר אשר מתבססים על המשקל של המשקולות, אימוני סטריט וורקאאוט מתבססים על משקל הגוף.  יש בעצם שלוש קטגוריות:

כוח- שאלה אימוני בסיס, ממש כי לפתח גוף ואפשר לפתח גוף גם ברמה של להתחרות בתחרויות פיתוח גוף. סטטי – שאלה תרגילים ספציפים שעובדים על שרירי הליבה ודינאמי שזה לעבור ממתח למתח, לעשות סלטות, סיבוב 360 וכ'. ההתמחות שלי זה בעיקר בכוח ובסטטי. כי ככה אני מרגיש שהשרירים עובדים, אני קורע את הגוף והוא מגיע לתוצאות. דינאמי זה לעבוד בעיקר על הטכנירקה".

 

אתה בעצם מאמן אישי לסטריט וורקאאוט, איזה סוג של אנשים מגיעים אליך לאימונים?

"זה קהל מאוד מגוון כי בעצם אפשר להתחיל בכל גיל. השבוע פנה אלי ילד בן 12 שרוצה לעבוד על תרגילים ספציפיים, יש לי מתאמנים שהיו שנים במכון כושר ורוצים להתחיל להתאמן בחוץ ויש לי גם מתאמנות בנות 45 שלא עשו ספורט מעולם ורוצות להתחטב. עם נשים כאלה למשל אני עובד על כוח וגם עם טבעות אולימפיות וזורק להן תרגילים במשקל גוף - מקבילים עם גומייה, מתח עם גומייה. כמובן שיש אימונים קבוצתיים ויש אימונים שהם אחד על אחד. אפשר להגיד שכן יש משהו משותף לכל מי שמגיע אלי – החיבה לאוויר הפתוח, אנשים שלא בא להם להיות סגורים שעה במכון כושר. אלה אנשים שנאבדים במכון, ואולי גם לא מרגשים נוח עם הסביבה שם".

איפה מגיעים לתוצאות יותר טובות, במכון כושר או בסטריט וורקאאוט?

"תראה, בסטריט וורקאאוט התוצאות מגיעות יותר לאט מאשר במכון אבל הייחוד שלהן הוא שהן נשמרות לאורך זמן ולא נעלמות אחרי שבועיים בלי אימונים. ברגע שאתה עובד עם המשקל גוף אתה עושה יותר חזרות וזה משפיע על מבנה השריר. חוץ מזה בגלל שאתה מסתמך על משקל הגוף אתה צריך לעשות יותר חזרות כשעוברים את ה 15 חזרות זה בעצם יותר מחטב".

אם גם אתם נדלקתם, קחו טיפ אחד חשוב – זה אולי נראה פשוט כשמסתכלים על המתאמנים החטובים בגינה אבל קל זה לא. מדובר בספורט אינטנסיבי שבהחלט דורש השקעה ואיומים מפרכים כמו כל ספורט אחר אבל אין ספק שהתוצאות הן מפתיעות, ואם מכון כושר זה לא בדיוק הקטע שלכם אז די בטוח שהאוויר הפתוח יעשה לכם ולגוף שלכם רק טוב.