בתקופה הנוכחית גדל עוד יותר הצורך לחזק את המערכת החיסונית. אבל האוכל המודרני איננו מכיל את כל הוויטמינים והמינרלים שאנו זקוקים להם. עמרית בן סירה, מומחית טבע בריא לנטורופתיה ורפואה טבעית, על הסלט שכולנו חייבים להכיר

רובנו מודעים היום לחשיבות להתאים את התזונה לצרכים הייחודיים של הגוף. למעט טרנדים תזונתיים שמגבילים צריכת ירקות, רוב הגישות התזונתיות מבוססות תזונה איכותית על מוצרים מהצומח. עם זאת, החקלאות המתקדמת העלתה את כמות היבולים החקלאיים ליחידת קרקע ובכך הקטינה את הכמות היחסית של הוויטמינים והמינרלים ביחידת ירק או פרי, והשימוש בתכשירים להדברת מזיקים מקטין גם הוא את כמות נוגדי החמצון בתוצרת החקלאית. אז הפירות והירקות שנמכרים היום אינם מספיקים לנו, ואנחנו חייבים לתמוך בגוף על ידי תוספי תזונה.

הרעיון הוא פשוט – לקחת את תוספי הוויטמינים והמינרלים החשובים מדי יום, ובכך להבטיח שהגוף שלנו צורך אותם בכמות מספקת. אנחנו קוראים לזה – הסלט של הבוקר. הנה רשימה, ממש חלקית של ויטמינים ומינרלים שכדאי לקחת כ"סלט של הבוקר". וזהו ממש הבסיס. מומלץ להוסיף עוד כמה תוספים. שאת כולם תוכלו למצוא כאן

להנחה מטורפת על הסלט של הבוקר >>

ויטמין D

אם פעם ההמלצה היתה לצרוך ויטמין D כשהטמפרטורות יורדות ואיתן החשיפה היומית לקרינת השמש, היום זה כבר לא נכון. מחקרים הוכיחו שמחסור בוויטמין D היא בעיה עולמית, וגם בארצות שטופות שמש רמת הוויטמין D בגוף אינה מספיקה, וחייבים לצרוך אותו כתוסף.
חוסר בוויטמין D מהווה גורם תחלואה וגורם לכאבים בעלי אופי כרוני, בעיקר כאבי פרקים ועצמות, כאבי שרירים, תסמינים של פיברומיאלגיה, הפרעות ראומטיות, אוסטאוארטריטיס ואחרים. מחסור בוויטמין הזה נמצא כאחד הגורמים המשפיעים על שינויים במצב הרוח, דיכאון חורף ועייפות כרונית. בעשרות מחקרים קליניים  שנערכו בחולים הסובלים מעייפות או כאב כרוני נמצא, כי אצל כל הנחקרים נמצא חוסר משמעותי בוויטמין D.
היום בעידן הקורונה אנחנו זקוקים לו עוד יותר, והחוקרים ממליצים להכפיל את הכמות - 2,000 יחב"ל במקום 1,000 יחב"ל. מחקרים הצביעו על הקשר שבין רמות ויטמין D נמוכות ובין תחלואה קשה מזיהומים בדרכי הנשימה, ורמה מספקת של ויטמין D מספקת הגנה מפני זיהומים בדרכי הנשימה.

למבצעי ענק על ויטמין D  >>

ויטמין C

כולנו שמענו בילדותנו כמה חשוב לשתות מיץ תפוזים טבעי כדי להיות חזקים ובריאים בחורף. אך ויטמין C, שמסייע בין השאר במניעת משקעים על דפנות כלי הדם ובהגנה על המפרקים ומניעת דלקות מפרקים וכאב, חיוני בכל עונות השנה. הוא משתתף במאות ריאקציות שונות בגוף שלנו והוא נוגד חמצון עוצמתי מאוד.

היום מרבים לדבר עליו בהקשר של חיזוק מערכת החיסון נגד וירוסים, והדגשת פעילותו החיסונית ויכולתו לסייע בהורדת תהליכי דלקת בגוף. לאחרונה, גם הוכח מחקרית כי ויטמין C מפחית תמותה בקרב חולים בקורונה.

להנחות ענק על ויטמין C >>

כורכומין

הכורכומין הוא החומר הפעיל בצמח הכורכום, והוא מופק מקנה השורש של הצמח. הוא נוגד חמצון רב עוצמה, בעל יכולת לתקן נזקים שנגרמים למערכות השונות בגוף כתוצאה מאורח החיים המערבי שכולל תזונה לקויה, סטרס, זיהום אוויר ועוד.

הכורכומין הוא אחד מתוספי התזונה הבריאים ביותר עלי אדמות. מחקרים רבים מצאו שלכורכומין קיימים ערכים תזונתיים בריאותיים בריכוזים יוצאים מגדר הרגיל, וצריכה קבועה שלו יכולה להשפיע על הגוף בדרכים רבות.  הוכח שהכורכומין משפר את יכולתו של הגוף להילחם במחלות שונות: הוא מסייע למניעת סרטן, לאיזון רמות הסוכר, מקל על דלקות מפרקים, מחזק את המערכת החיסונית ואת מערכת העיכול, מסייע למניעת מחלות כבד ומסייע בהחלמה ממחלות.
חוקרים מאוניברסיטת סנטרל שבמישיגן, ארה״ב, פרסמו מאמר מקיף הסוקר את השפעתו של הכורכומין על תהליכי החלמה ממחלות שונות ובהן מחלות הסרטן

לכורכומין בהנחות ענק >>

קולגן

קולגן הוא החלבון העיקרי בגוף. מאות מחקרים קובעים, שצריכת תוסף קולגן טבעי ואיכותי משפרת את בריאות העור, את בריאות המפרקים, כלי הדם, השיער, השיניים, הציפורניים ואפילו את הריכוז והזיכרון ואת איכות השינה. ככל שאנחנו מתבגרים גופנו מפסיק בהדרגה לייצר אותו ולכן חשוב מאוד לצרוך אותו כתוסף תזונה יומי.

למבצע מטורף על קולגן איכותי >>

shutterstock 266428235

פרוביוטיקה

החיידקים הידידותיים זו קבוצה מאוד גדולה של חיידקים מזנים שונים, שנמצאים בגוף, בעיקר במערכת העיכול. מעבר לייצור ויטמינים וחומרים חיוניים אחרים, הם גם אחד מקווי ההגנה החיסוניים שלנו. יש להם השפעה על תפקוד מערכת העיכול, יכולת העמידות והבריאות הכללית ואפילו על התפקוד המנטלי, מצב הרוח ודפוסי ההתנהגות. מחקרים מצביעים על ההשפעה החיובית של אוכלוסייה פרוביוטית מגוונת אפילו על תהליכי החלמה מסרטן, הורדת רמות חרדה ודיכאון, איזון רמות הסוכר בדם. בנוסף, יש להם השפעה גם על תהליכי ירידה במשקל ומניעת השמנת יתר.

אוכלוסיית החיידקים הידידותיים עלולה להיפגע כתוצאה מטיפול אנטיביוטי, טיפול בסטרואידים או טיפולים הורמונליים אחרים. גם חומרים משמרים, שאריות חומרי הדברה במזון וצבעי מאכל עלולים לפגוע בחיידקים טובים אלה.

כל עוד מערכת העיכול מתפקדת בצורה מיטבית (ללא גזים, נפיחות, כאבי בטן, התכווצויות, שלשולים או עצירות) אנו נוטים להניח שאוכלוסיית המעיים תקינה ובריאה. אך כל שיבוש בפעילות מערכת העיכול או היחלשות חיסונית וירידה ברמות האנרגיה ומתח נפשי, יכולים להצביע על הצורך לתמוך ולחזק את אוכלוסיית המעיים הזו.

לשם כך קיימים מוצרים שמכילים פורמולות פרוביוטיות כאלה. בבואנו לבחור לעצמנו תוסף מתאים עלינו לשים לב שהוא מכיל קבוצות חיידקים מגוונות, וחשוב שיהיו בו סיבים תזונתיים שמאפשרים את השתרשותם של החיידקים על דפנות המעיים. 

לפרוביוטיקה מומלצת בהנחות ענק >>

אומגה 3

העלאת רמת חומצות השומן מקבוצת אומגה 3 בתזונה חשובה לבריאות. מחקרים גילו כי צריכה של כמות משמעותית של אומגה 3 מעכבת תהליכי הזדקנות. חומצות שומן מקבוצת אומגה 3 אחראיות גם להפחתה בתהליכי הדלקת, הגמשה של העור ודפנות כלי הדם ושיפור תפקוד המוח ומערכת העצבים.

בגוף שלנו מתרחשות מדי רגע ריאקציות כימיות רבות, ולכל אחת מהן נדרשים ויטמינים, מינרלים, כימיקלים צמחיים וחיידקים טובים. חלק גדול מהמזונות המודרניים איבדו בדרכם לגופנו את הרכיבים האלה שכל כך חשובים לפעילותו התקינה. למזלנו יש היום תוספים מעולים שישלימו אותם עבורנו.

לאומגה 3 במבצע שלא תרצו לפספס >>

פרט לתוספים שציינתי יש עוד כמה וכמה תוספים בריאים וחשובים שכדאי לקחת מדי יום. את כולם תוכלו למצוא כאן

אז תגידו, לקחתם כבר את הסלט של הבוקר? כמה תוספים, כוס מים, שלוק אחד ואתם מסודרים.

להנחה מטורפת על הסלט של הבוקר >>

________________________________________________________________________________________

עמרית בן סירה (N.D, C.Ac, Re.Na) היא מומחית טבע בריא לנטורופתיה ורפואה טבעית, ובעלת קליניקה לרפואה טבעית בגישה אינטגרטיבית (משולבת) 360º גוף-נפש כבר למעלה מעשרים שנה. בנוסף, היא מרצה ומנחה סדנאות בריאות inside-out על תזונה ואנטי-אייג'ינג בארץ ובעולם