אפשרות משלוח אקספרס מהיום להיום ❤️ לפרטים
שירות לקוחות: 03-6485501
שירות לקוחות: 03-6485501
סל הקניות
סגירה
שם
כמות
סך הכל
כניסה לחשבון שלי

summer 2021 sale

זרעי צ׳יה אורגניים | סאן ליין

זרעי צ'יה אורגניים במשקל 700 גרם
זרעי צ'יה אורגניים במשקל 700 גרם
7 ₪ ל-100 גרם
49
149
מחיר מבצע
חברי מועדון צוברים 5%
חברי מועדון צוברים 5% מקנייה זו כנקודות למימוש בקנייה הבאה
  • מותג:
  • אישורים: מיוצר ברישיון משרד הבריאות, עומד בתקן GMP
  • כשרות: כשר פרווה בהשגחת רבנות מועצה אזורית שורק
  • כמות: 700 גרם

זרעי צ'יה אורגניים | Sun Line

זרעי צ'יה הינם סוג של צמח המרווה (בלטינית: Salvia Hispanica) וידועים כ"מזון על". זרעי הצ'יה נאכלו במשך מאות שנים על ידי ילידים בדרום אמריקה (היום מקסיקו), עוד לפני הגעת האירופאים ליבשת והיו אחד ממרכיבי המזון העיקריים של בני המאיה והאצטקים. הגרעינים כמעט ונכחדו מן העולם לאחר שהספרדים כבשו את אזורים אלה, והתגלו מחדש כמעט 500 שנה מאוחר יותר. כיום גרעיני הצ'יה גדלים טבעית במדינות דרום אמריקה - בוליביה, גואטמאלה, צ'ילה, אוסטרליה, אקוודור, ארגנטינה ומקסיקו. הגרעינים צומחים ללא שימוש בחומרים כימיים, דשנים מלאכותיים, קוטלי פטריות/ עשבים או חומרי הדברה וללא התערבות או הנדסה גנטית.

לזרעי הצ'יה סגולות תזונתיות רבות, והם מקור צמחי מצוין לאומגה 3 ומכילים אחוז גבוה של חומצון שומן חיוניות לגוף, סיבים תזונתיים מסיסים, מגוון של חומרים נוגדי חמצון (אנטיאוקסידנטים), פיתונטרואנטים (Phytonutrients), ויטמינים ומינרלים, המספקים אנרגיה חיונית לגוף.  

זרעי צ'יה מכילים יותר חומרים החיוניים לשמירה על הבריאות ועל תפקודו התקין של גופנו:

  • פי 8 יותר אומגה 3 מדג סלמון
  • פי 3 יותר ברזל מתרד
  • פי 15 יותר מגנזיום מברוקולי
  • פי 6 יותר סידן מחלב
  • פי 3 יותר אנטיאוקסידנטים מאוכמניות כחולות
  • יותר סיבים תזונתיים מגרעיני פשתן יותר חלבונים מסויה

תכונות זרעי הצ'יה:

עוזרים לשמור על סיבולת ואנרגיה לאורך זמן: מכילים תשלובת מאוזנת של שומנים חיוניים, פחמימות מורכבות, סיבים, חלבונים וחומרים נוגדי חמצון. לגרעינים אין מתחרים במשפחות הגרעינים והדגנים כאשר הדבר מגיע לאספקת אנרגיה הן למוח והן לגוף.
תורמים לייצוב כמות הגלוקוזה בדם: עוזרים להפחית את התנודות הפרועות ברמות הגלוקוזה בדם ועוזרים להפחית בחדות את כמות הסוכר (היפוגליקמיה) ולמנוע סוכרת. גרעיני הצ'יה מכילים סיבים מסיסים אשר עוזרים לייצב את רמת הגלוקוזה בדן בכל שהם מווסתים את קצב העיכול וההטמעה של פחמימות מורכבות בגוף. הויסות מסייע ביצירת רמה יציבה ומתמשכת של גלוקוזה הנותנת לנו רמות גבוהות של אנרגיה מתמשכת ויציבה.
משפרים פעילות קרדיולוגית: הגרעינים מכילים כמויות גדולות של חומצות שומן (EFAs) הנדרשות לבריאות הלב. למעשה, גרעיני הצ'יה מספקים את הרמות הגבוהות ביותר (הידועות) בעולם של חומצות אורגניות
(Alfa-linolenic acid) - אומגה 3.

הפחתת התשוקה למאכלים מתוקים ועמוסים בשומן ('ג'אנק פוד'): גרעיני הצ'יה מכילים סיבים מסיסים אשר מאפשרים שחרור איטי יותר של אנרגית פחמימות טבעית ולא מזוקקת למחזור הדם. כך היא נוגדת את התופעה בה אנו חווים עליה מהירה ברמת הסוכר בדם המלווה בצניחה מהיר, שמתרחשת כאשר אנו צורכים מזונות המכילים כמויות גבוהות של פחמימות מזוקקות (לדוגמא לחם לבן ומוצריו), ממתיקים מרוכזים (כגון סירופ תירס העשיר בגלוקוזה) ורמות סוכר גבוהות.
הסרת רעלים (דהטוקסיפיציקציה): השמנים הבריאים והסיבים המסיסים הקיימים בגרעיני הצ'יה משלבים פעולתם ומשפרים את פעולת היציאות הסדירות של הגוף.
גרעיני הצ'יה עוזרים ישירות להפטר מרעלים באמצעות יציאות סדירות וטבעיות לחלוטין.

שיפור הפוקוס והריכוז המנטאלי: הרמות הגבוהות של חומצות שומן (EFAs) עוזרות להגמיש את קרום התא ומאפשרות פעילות ממברנית איכותית יותר, המסייעת להובלה עצבית וספיגת חומרים מזינים טוב יותר על ידי התא. ככל שפעילותה של המערכת העצבית חזקה יותר, כך פעילות המוח טובה יותר. הגרעינים גם עשירים בשומנים חיוניים (אומגה 3 ואומגה 6) העשויים לשפר בצורה ניכרת את מצב הרוח והחוזק המנטאלי.
סיוע בבניית השריר בפעולה והאטה של פירוק השריר כשהגוף במנוחה: תודות לחומצות שומן המעודדות את חילוף החומרים של הגוף (Metabolic Function) וריכוזים גבוהים של חלבון צמחי איכותי.

אינו מכיל גלוטן: בניגוד לחלבונים המתקבלים מסוגי דגנים אחרים, גרעיני צ'יה אינם מכילים גלוטן ותודות לכך הם אידיאליים לאנשים הרגילים לגלוטן כגון:  הסובלים מהיפוגליקמיה, מחלת קרונס (Crohn's Disease) ולכל אלה המעוניינים להימנע מגלוטן או להפחית בצריכתו.
היתרונות התזונתיים בגרעיני הצ'יה: הגרעינים מכילים עד 30-36 אחוזי שומן, אשר מכיל את הרמה הגבוהה ביותר באחוזים של חומצות שומן (כ 62 אחוז). חומצות אלה נחשבות כמרכיב הכרחי ליצירת תשתית להתמרתם ל EPA ו DHA. לא פחות חשוב הוא היחס הבריא בין אומגה 3 לאומגה 6 והוא יחס של 1:3. הגרעינים מורכבים מ 19-23 אחוזי חלבונים ולחומצות האמינו שבחלבונים אין מגבלת צריכה לבוגרים. הגרעינים מהווים גם מקור מעולה של ויטמינים מסוג B, אשלגן, נחושת, אבץ, ברזל, זרחן (Phosphorus), בור (Boron) וסידן.  הם מסייעים לפעילות אנטיאוקסידנטית (נוגדת חמצון) חזקה בגוף (Flavanol, Caffeic Acid, Chlorogenic Acid ו – Gkycosides). חומרים אלה נוגדים את הרדיקלים החופשיים בגוף (אשר עשויים להגיע אליו דרך עשו סיגריות, חומר הדברה או זיהום אוויר) אשר הגוף אינו מסוגל להשמיד. הרדיקלים החופשיים הללו עשויים לגרום נזק לקירות התאים שלנו.

אופן צריכת זרעי הצ'יה:

משום היותם חסרי טעם וריח, אפשר להוסיף את גרעיני הצ'יה כתוסף מזון לכל מנה, והם אינם ישנו את טעם המזון עימו עורבבו. ניתן לאכול את הגרעינים לבדם, על גלידה, לשיק פירות, מעורבבים ביוגורט, ברוטב סלט וכדומה. ניתן לצרוך את הגרעינים לאחר טחינה במכונת קפה לשימוש כאבקה במוצרי מאפה וכדי להסמיך מאכלים נוזליים אחרים. ניתן להוסיף גרעיני צ'יה לכל פריט מזון גם כג'לי. 

כמות מומלצת: כ- 15 גרם ביום, או 2 כפיות

מומלץ לשמור בקירור לאחר הפתיחה

אופן הכנת ג'לי המבוסס על זרעי הצ'יה:

יש לערבב 1/3 כוס גרעיני צ'יה עם 2 כוסות של מים. יש לחכות כ 5 דקות ואז שוב לערבב, אחרי כן יש להכניס את התערובת למקרר לכמה שעות עד שמתקבלת שהג'ל מקבל צמיגות. צ'יה ג'ל איכותי יהיה שמיש לתקופה של שבועיים (עם אחסון במקרר).  אם כך, ניתן להוסיף גרעיני צ'יה לכל מזון הנאכל, ולאכול אותם טחונים לאבקה, מומסים במים (או נוזל אחר), מבושלים, אפויים, או כל צורה רצויה אחרת.

המלצות גולשים על המוצר

ג'ואל, אשדוד
10.02.21
"בס"ד שלום רב, לאחר השבועיים, הרגשת שובע ופחות רצון למתוק.... כמו כן ברור שממליצה בחום , יש לציין גם שההזמנה היגיע במהירות תודה רבה"
רחל, ראשון לציון
10.01.21
"הצלחתי לרדת במשקל בצורה מתונה בזכות זרעי הצ׳יה, והצלחתי גם לשמור על המשקל לאורך זמן ולא לעלות. התאווה למתוק נעלמה לי. אני מרגישה טוב , קלילה ושמחה. השרות של טבע בריא יוצא מהכלל ממליצה מאד על זרעי צ׳יה ועל טבע בריא"
X
הבריאות שלך בידיים טובות