האפרסק הוא פרי לעץ ממשפחת הורדיים, מסוג פרונוס. מקורו בסין ואיראן, אך כיום ניתן למצוא אותו בכל רחבי העולם.

כמה קלוריות יש באפרסק מכיל 39 קלוריות ל- 100 גרם ו- 61 קלוריות ל- כוס.

הבריאות שטמונה באפרסק

האפרסק עשיר במים, ויטמין A, ערכים יפים של ויטמינים מקבוצת B, ויטמין C, ויטמין E, ויטמין K, מעט ברזל, מגנזיום, סידן אבץ והרבה אשלגן.

בנוסף, האפרסק מכיל נוגדי חמצון ממשפחות הפלבנואידים והפנולים, אשר תורמים להתמודדות יעילה של גופנו עם תופעת הרדיקלים החופשיים ומייעלים את הפעילות הכוללת של גופנו.

תופעת הרדיקלים החופשיים או חמצון-היתר היא מצב בו התאים בגופנו חסרים אלקטרונים וכתוצאה מכך, הם הופכים לרדיואקטיביים. נוגדי החמצון מסייעים להשיב אלקטרונים למולקולות של התאים שלנו, כדי לאזן את התפקוד, הגודל ויכולת התנועה שלהם.

האפרסק תואם להרזיה וירידה במשקל

בשל כמות הקלוריות הנמוכה שלו, אנו יכולים ליהנות מאפרסקים לאורך כל היום ללא חשש. האפרסקים עשירים בוויטמינים ומינרלים שמסייעים לנקות את גופנו, לייעל את תהליך העיכול שלנו ואת תהליכי הספיגה של הערכים התזונתיים מהמזון.

בנוסף, האפרסק עשיר במים שמסייעים להגדיל את נפח לצואה ולהקל על בעיות עיכול. האשלגן אשר טמון באפרסק תורם לשימור כמות הנוזלים בגופנו, כך שיוכל לנצל אותם בעת מאוחרת יותר. הנוזלים אף תורמים לגופנו תחושת שובע.

האפרסק עשיר בוויטמין A

לוויטמין A תפקיד עיקרי בשימור ושיפור הראייה שלנו וראיית הלילה שלנו. ויטמין A מהווה חלק ממולקולת רודוספין – המולקולה ששולחת אותות למוח, כדי שיפרש את המראות שאנו תופשים על ידי העיניים.

היא מופעלת לפי אור. בטא-קרוטן, אחד מהמקורות הצמחיים של ויטמין A, משחק תפקיד מפתח במניעת ההידרדרות של הראייה ומניעת הרס מולקולת רודוספין או קטרקט: ראשית, ויטמין A מעניק לחות לקרנית ושומר עליה מפני זיהומים ונזקים. הוא דואג לנקות את הסביבה של העין ולתמוך בראייה, בעיקר לאחר שעות הדמדומים.