נוטלה הוא ממרח שוקולד ואגוזי לוז ידוע, המיוצר על ידי חברת המזון האיטלקית "פררו".

מהו הערך הקלורי של נוטלה

הנוטלה מכילה הרבה מאוד סוכרים ו- 13% של אגוזי לוז. 100 גרם של נוטלה יכילו 539 קלוריות, בעוד שכפית נוטלה (50 גרם), תכיל 255 קלוריות.

הנוטלה אמנם טעימה מאוד, אך אכילה מוגזמת שלה איננה מומלצת ואף עשויה להוביל להשמנת יתר, סוכרת ותופעות רבות המתקשרות לאכילה מרובה של סוכר. אנו יכולים ליהנות מנוטלה, אך מומלץ כדאי לעשות זאת באופן מבוקר.

תחליף שמומלץ הרבה יותר הוא השוקולד המריר (70% ומעלה). 100 גרם של שוקולד מריר יכילו אף הם 500 קלוריות, אך הוא עשיר בהרבה יותר מסוכרים: ראשית, הוא עשיר בנוגדי חמצון (בעיקר פלבנואידים), המסייעים להאט את תהליך ההזדקנות, לתרום לבריאות הלב ולשמור על עור נעים ובוהק. שנית, השוקולד עצמו מסייע לתהליך העיכול, מייעל את תהליך ייצור והטלת הצואה ובכמויות קטנות, אפילו תורם לתהליך ההרזיה.
בנוסף, השוקולד המריר מסייע לגוף שלנו להפריש יותר ממוליך עצבי, הקרוי סרוטונין. הסרוטונין מסייע לנו לחוש טוב יותר, רגועים יותר ונינוחים יותר בחיי היום-יום שלנו.

יש לציין כי עדיין מדובר בשוקולד ולכן, לא מומלץ לאכול יותר מארבע קוביות שוקולד מריר ביום.

מתכון – נוטלה טבעונית

מצרכים עבור צנצנת של 500 מ"ל

• 3 חפיסות שוקולד מריר
• 300 מ"ל של קרם קוקוס
• חצי כוס עד כוס של אגוזי לוז שאינם קלויים, טחונים, לפי הטעם
• חצי כף סוכר (לא חייב)
• קורטוב מלח
• כפית תמצית וניל (לא חייב)

אופן ההכנה:

• ממיסים באבן בן מארי (סיר עם מים רותחים עד חציו ומעליו קערית טפאוור) את השוקולד ולאט-לאט מוסיפים גם את אגוזי הלוז. כשנגמרים השוקולד והאגוזים, נוסיף את שאר המרכיבים, כאשר קרם הקוקוס מגיע בסוף. נערבב את כל החומרים יחד עד לשילוב מושלם.

• נעביר את התערובת לצנצנת ונאפשר לה להתקרר. נעביר אותה למקרר למשך כשעה וחצי.

• בתיאבון!

*מומלץ להשאיר במקרר בימות החמה או לשמור באזור קריר ויבש
*נשמר לשבועיים לכל היותר