היא עלתה לראשונה לכותרות במשחקים האולימפיים כשספורטאים שהשתמשו בה שברו שיאים עולמיים. מאז פורסמו מחקרים רבים שהוכיחו את יעילותה בשיפור ביצועים ופיתוח שריר. הכל על קורדיספס, הפטרייה הכי מקצועית לאימון

הרבה מאוד ספורטאים ומפתחי גוף משתמשים, בנוסף לחלבון ולתוספי הספורט המקובלים, גם בצמחי מרפא ספציפיים כדי לשפר ביצועים. אחד מצמחי המרפא שצבר בשנים האחרונות פופולריות גדולה מאוד בקרב המתאמנים הוא פטריית הקורדיספס.

פטריית המרפא קורדיספס התפרסמה לראשונה כשספורטאים ששברו שיאים עולמיים במשחקים האולימפיים ונשאלו בראיונות איך הם עשו את זה, סיפרו שהם נוטלים קורדיספס באופן קבוע.


הקורדיספס נקראת גם "פטריית הזחל הסינית", והיא עשירה בחלבונים, חומצות שומן חיוניות, ויטמינים ומינרלים, ויש לה תכונות אנטי-ויראליות ואנטי-בקטריאליות.

ברפואה המסורתית משתמשים בקורדיספס להעלאת האנרגיה, שיפור חילוף החומרים, שמירה על רמות כולסטרול תקינות, חיזוק מערכות הגוף, שיפור הקשב והזיכרון ועוד.

במחקרים נמצא כי פטריית קורדיספס מעלה את רמות האנרגיה, בכך שהיא מגבירה את ייצור ה-ATP – תרכובת חיונית שמאפשרת לגוף לייצר אנרגיה ולאגור אנרגיה. יכולת זו של הקורדיספס חשובה במיוחד לספורטאים ומפתחי גוף שזקוקים לאנרגיה ארוכת טווח.

מחקרים נוספים מראים כי פטריית הקורדיספס מגבירה את כמות החמצן בגוף, ובכך מפחיתה את תחושת העייפות. במחקר שנערך באוניברסיטת צפון קרוליינה נמצא כי אצל הנחקרים שצרכו קורדיספס גדלה צריכת החמצן המירבית (VO2 Max) במהלך פעילות גופנית אינטנסיבית. צריכת חמצן מרבית מבטאת את כמות החמצן המקסימלית שהגוף מסוגל לנצל בפעילות גופנית עצימה, וכמות זו גדלה כאמור עקב צריכה יומיומית של בקורדיספס.

בנוסף, נמצא במחקרים שהקורדיספס מעכבת את תחושת העייפות לאחר האימון, ובכך היא מאפשרת לספורטאים להתאמן במשך פרק זמן ארוך יותר.

במחקרים נוספים שנערכו בקרב בוגרים בריאים שביצעו פעילות גופנית נמצא, שצריכה של קורדיספס הגבירה את ספיגת החמצן שלהם.

עוד נמצא במחקרים, שפטריית הקורדיספס יעילה בשיפור אימוני סיבולת אצל מפתחי גוף.

בנוסף, נמצא כי התכונות האנטי-דלקתיות של הקורדיספס מסייעות בהתאוששות השרירים לאחר האימון, בהפחתת כאבים, ובריפוי מהיר יותר של השריר לאחר אימונים אינטנסיביים.

לפרטים על קורדיספס מומלצת לספורט ופיתוח גוף לחצו כאן >>

קורדיספס למתאמנים ומפתחי גוף | טבע בריא

איך הכי יעיל לצרוך את הקורדיספס?

את הקורדיספס ניתן לצרוך בצורת אבקה או במיצוי נוזלי. אך כדי להגיע למינון היומי האפקטיבי לצורך פיתוח שריר, הדרך היעילה ביותר היא לצרוך אותה בכמוסות שמופקות בטכנולוגיית המיצוי הדואלי – כלומר פורמולה שמכילה גם מיצוי טבעי של הקורדיספס וגם אבקת קורדיספס במוצר אחד.

המינון היעיל הוא 500 מ"ג קורדיספס בכל כמוסה. חשוב לבדוק שמדובר בכמוסות שמכילות 100% פטריית קורדיספס ללא דילול, ולוודא שהתוסף שאתם בוחרים איננו מכיל חומרים משמרים או צבעי מאכל.

לקורדיספס מומלצת למתאמנים ומפתחי גוף לחצו כאן >>

 

 


מאיה בן שושן משמשת בשנים האחרונות ככתבת בריאות במגזין טבע בריא. היא בעלת תואר שני בתקשורת מאוניברסיטת תל אביב, עם ניסיון רב שנים ככותבת, עורכת ויוצרת תוכן לדיגיטל ולטלוויזיה בתחומי הבריאות, ה-wellness והלייף סטייל.